tisdag 21 augusti 2012

Chapter 1

Här sitter jag nu, ensam i en väns bostad i Stockholm. Jag förstod först just, efter att min Baba åkte iväg till båten hem till Finland, att jag faktiskt BOR HÄR nu. Han var med mig här i några dagar, så de kändes som en gemensam semester, men nu åkte han hem och MITT HEM är ju HÄR nu ett år framåt. Blandade känslor. Känns tungt nu, känner saknad. De hör väl till. Samtidigt känner jag iver. Är färdig för att jobba hårt iår.

Nu börjar ju mitt äventyr, med sikte mot min dröm!

Skolan började igår och danslektionerna börjar nästa vecka. Nu skall de köras för fullt.

Skolan jag går på heter Balettakademien och där skall jag studera i ett år på deras förberedande musikallinje. 17,5h sång & teater i grupp + ca12 h dans och en individuell sånglektion per vecka. Skall bli tufft att satsa fullt ett år på att utveckla sig själv i sång, dans och teater.

Vi har "lekt" mycket de två första dagarna, gjort mycket improvisation både inom teater och rörelse med de härliga lärarna Helena, Kinga och Maria. Vi har fått en bättre insikt om oss själva, vår självbild, genom övningar. Vi har lärt oss hur viktigt det är att i en scen ta emot och ge energi åt varndra. 
Idag hade jag också min första sånglektion. Jag var lite nervös, men det gick bra. Vi gjorde en del övningar och sedan sjöng jag "Någon som du" från "Jekyll&Hyde" musikalen. Jag lärde mig mycket om hur jag kan bredda mitt register och experimentera med nya sound. Min sånglärare är suverän! :)

Imorgon har vi första timmarna med vår drama lärare Martin, det skall bli kul. Jag har dansat och sjungit länge, men inte fått mycket undervisning i skådespeleri så de skall bli spännande.
 
Det känns nog rätt att jag är här nu, fastän det är tungt. Jag har en massa kära vänner/familj som stöder mig på min väg, känner mig trygg. Bara skolan drar igång ordentligt tror jag tiden går otroligt fort och jag kommer att trivas. Jag har ingen egen bostad ännu. Bor hos en vän nu, men hyreskontraktet tar slut i oktober här, så innan de måste jag hitta eget. Men jag tror de fixar sig.
Har skaffat en svensk tfn.nr, den är +46725600370, spara!

Jag bestämde att jag skall skriva ett blogginlägg varje söndag så får ni hänga med hur det går här och vad jag sysslar med! :) Jag har annars fixat skype konto åt mig, så hör av er om ni vill ha en skypedejt med mej!;)

Här får ni se lite bilder! Det kommer mer senare!;)



Schema planering
På bio igår med Baba, The dark knight rises. Jag rekommenderar.




Hejhej Finland!


Det var allt jag hade att berätta för denhär gången, nu och sova, hörs på söndagen. Saknar er mina vänner.
Puss & kram.

Annette

ps. jag kommer hem första gången 7-9.9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar