tisdag 19 mars 2013

Chapter 19

Hejj!

Äntligen är kapitel 19 färdigt. Det har varit fullt ös länge, men nu när jag är förkyld och bara ligger hemma och vilar upp mig, passar jag på att landa lite efter de intensiva veckorna som gått och hinner uppdatera er med vad som pågått i mitt liv de senaste veckorna.

Jag var hemma i Karis en sväng på sportlovet vecka 9. Men det blev inte riktit ett lov utan hade fullspäckat program. Det var ju veckan som min första skulle publiceras!!
Den 27.2 släpptes The Coolest Girl. Releasespelningen var dagen efter på Karelia i ekenäs. Det var spännande och härligt!! En obeskrivligt skön känsla att hålla min första egna skiva i handen för första gången!! Tack för alla fina lyckoönskingar, jag är så glad och tacksam för ert stöd och jag blir så glad av alla mess jag fått om att låten hörts på radio. Det har varit en dröm jag haft ända sedan liten! Yle Vega var först med att spela låten. Sedan lade Yle X3M till den på sin spellista och nu har YleX också plockat fram låten. Woopwoop! Det börjar hända saker nu. Är också lycklig över att jag blev beviljad ett stöd från kulturfonden, så nu arbetas det på mer material hela tiden och en musikvideo till The Coolest Girl skall ni få inom kort. Och snart skall ni få se mer av mig på scenen, vänta bara!!

The Coolest Girl

Under min vecka hemma i Karis hann jag också delta i en lärorik sångteknik- och en musikalworkshop på folkakademin Lärkkulla, där jag själv studerade sång och piano för ett år sedan.

Jag hann också gigga på Rock Club No.1 i Ekenäs. Jag deltog i Battle of the Bands, en kul musiktävling. Kom trea och vann stödande prispengar och fick uppbyggande feedback. Najs alltså.

Pirrigt innan showen.
Battle of the Bands showtime.
3 stycken auditions har jag också hunnit med.
Först var det dags för 2 dagars auditionen för den nya musikalen Figting Star i Vasa. Det var en spännande upplevelse. Helgen var uppbyggd som en workshop. Man försökte skapa en så avslappnad miljö som möjligt. Trots det var jag nog nervös. Vi hade dans- och teaterprov i grupp och sedan fick man en egen tid framför juryn där man framförde en valfri låt och blev intervjuad. Vi var 23 st på auditionen på lördagen, hälften av de sökande föll bort efter första dagen. Jag kom vidare till söndagens audition och den dagen gick ut på att vi igen fick egen tid framför domarna för att visa vad vi går för. På lördag kväll fick vi en dialog och en låt  ur den nya musikalen, som vi skulle lära oss och sedan framföra för juryn på söndagen. På söndag kväll var det sedan dags för en show med publik, den hade vi ett genomdrag av och fick feedback och sedan var den showtime. Jag uppträdde med Jessie J:s låt Nobodys Perfect och ett dansnummer till ett Janet Jackson medley, koreograferat av Emilio Perrelli och Mathias Singh. Det var en väldigt intensiv helg, men superkul och spännande. Jag gjorde mitt bästa och är lycklig av att vara en av de 18 som gick vidare till webfinalen!!
Nu är det alltså endast 4 dagar kvar att rösta, spännande! Som jag skrev i förra inlägget får ni väldigt gärna rösta på mig så att jag får en plats i livefinalen som är den 6.4 på Wasa teater. Mitt finalnummer är under planering för fullt, nu hoppas jag bara på att få så många röster att jag får en chans att visa upp det.
Skicka ett sms med texten "tävla fs 11" till numret 17240. Man kan rösta obegränsat många ggr. (Men tyvärr endast med ett finskt abonemang.) Kolla in här om ni vill veta mer om projektet.

FS dansaudition.
FS showtime.

Från Vasa åkte jag direkt till Åbo. Då var det dags för audition på Åbo Svenska Teater för musikalen Jesus Christ Superstar. Det var mer som en "traditionell" audition jämfört med FS. Kort dansprov i grupp, sen en och en in framför juryn och sjunga en låt och sen tack och hej. Det kändes bra och jag var nöjd med min insats men fick tyvärr ingen roll där.






Här i Stockholm gjorde jag förra veckan en audition för en flash mob. Väntar ivrigt på svar om jag blivit vald!










Fredagen efter sportlovet hade vi på musikallinjen en föreställning i Improvisationsteater.se:s nya studio på Söder. Det var fullsatt och vi bjöd på en rolig show med duettnummer. Mer sånt! :)

Och jaa nu är ju även Sveriges bidrag för Eurovisionen vald. Jag hade turen att få en biljett till genrepet för finalen på Friends Arenan. Spännande och intressant att se showen live. Ganska jämnbra låtar iår, inget wow nummer, men rätt person vann nog enligt mig, härlig och talangfull och kille och vilken låt, great!

Nu ska jag dricka lite mer finrexin som jag importerat med mig hit från Finland ;) hoppeligen är jag i bättre skick imorgon så att jag kan gå till skolan.

Ha det bäst,
hörs igen.
Puss & Kram

Annette

1 kommentar:

  1. Ser dig på karnevalen på Fredag
    //http://elinsvardag.devote.se/

    SvaraRadera