söndag 7 oktober 2012

Chapter 8

Söndagsbrunch
Hejssan!

Igen söndag, jag känner mig utvilad och ivrig att börja en ny skolvecka. Har alltså vilat mycket denna helg, men såklart hunnit med mycket annat ändå. På fredagen var jag ut och äta med några klasskompisar på O´Learys, sedan lite pubmys, det var en kul kväll. :)
På lördagen sov jag länge. Sprang en timmes länk ch åkte sedan till Lucia, som också är en finlandsvensk tjej som går på min klass. Vi sjöng i flera timmar, bra träning, det blev så sent att jag sedan blev där övernatten. Vi sov länge idag och gick sedan på en sen brunch tillsammans, kl.15.. ;) 


Efter det gick vi skolan för att sjunga och spela piano. Det var roligt som ni ser, haha :)
 


Sen blev det en danskväll för mig. Gick en balett klass och efter det en hiphop klass. Här skall ni få se ett klipp från dagens hiphop lektion..


HipHop med Alvaro Cabezas 7.10.2012

Kändes skönt att dansa idag, jag hade vilodag från dansen fredag och lördag denna vecka. Hade en sån träningsvärk att jag kunde inte dansa då.. Provade nämligen två nya klasser på torsdagen Styrka&Stretch, det var en timmes styrkepass och sedan en halv timme strech. En väldigt motiverande och rolig lärare, Elin Hellström. Efter det Jumps&Turns, där vi som namnet säger tränade hopp och piruetter. Väldigt bra och tunga lektioner, jag kommer fortsätta gå på dem.
På onsdagens kvällskurs, musikalimpro, dansade vi denna vecka. Vi gjorde en dans till en låt ur musikalen "Annie", skoj.


Lördagslänk   

I skolan hade vi en bra rörelse lektion på tisdagen med Helena. Vi gör mycket kroppskontroll övningar och tränar vår balans för att bl.a kunna göra bättre piruetter. Vi har fått som uppgift att göra "en egen åtta", dvs 2 takter med rörelser vi tycker är svåra men skulle vilja lära oss. Den skulle vi på lektionen lära ut till varandra i mindre grupper. Sedan undersöka rörelserna och lägga ihop allas åttor till en dans. Den dansen skall vi uppträda med senare i höst..
Både onsdag och torsdag hade vi en vikarie, Ami Hallberg Pauli. Vi hade teaterlektioner med henne. Vi gjorde en massa olika improvisations övningar och det var väldigt roligt och lärörikt. Blev grymt roliga scener.
På fredagen jobbade vi med olika energier och formationer vi hittar i omgivningen och av att se på bilder. Det var spännande. Vi gjorde en koreografi i små grupper som vi sedan presenterade för klassen.


Kanelbullens dag 4.10



På torsdagen var det annars kanelbullens dag, nam. Blev bjuden på goda kanelbullar hemma som min hyresvärd, Matilda, hade bakat!:)

Det var allt för idag. Hoppas ni har det bra också!
Nu skall jag se på film och tänja lite, sen i säng! 
Sov gott, Puss & Kram

 Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar