söndag 2 december 2012

Chapter 13

Hallå!

Senaste 2 veckorna har gått snabbt som vanligt. Fyllda med sång, dans, teater, låtskrivning. Och det skall de bli mer av ännu en vecka till. Har hunnit shoppa lite julklappar redan, vill undvika julstressen.
På onsdagen får jag besök av familjen, det skall bli skönt att träffa dem. De stannar här ända tills lördagen, då åker vi tillsammans hem till Finland, mitt jullov börjar redan.

Musikalimpro show





Förra veckan var det dags  för sista musikal improvisation klassen. Då hade vi en show. Det var skoj, allt vi gjorde på scen var improviserat så jag var nog lite nervös innan eftersom man inte alls visste vad som kommer att hända.. Vi hade ändå ett program, så vi visste vilken övning kommer efter vilken, men innehållet var improviserat, med hjälp av rubriker/teman av publiken.













Denhär veckan har det blivit mycket låtskrivning och inbandning i studion. Det njuter jag av!

I skolan är det alltså endast slutspurten kvar tills jullovet. 5 skoldagar kvar innan jag åker hem. Dagarna som är kvar kommer vi att jobba på vår julshow som vi ska ha på fredagen. Jag skall sjunga Listen ur musikalen Dreamgirls. Om du är i Sthlm på fredag förmiddag, kom och se, det blir en bra show!







Imorgon har jag mitt första gig här i Sthlm, skall bli rolig, är ivrigt!! Skall sjunga poplåtar med jazzstuk på miljöjournalisternas prisutdelning.

Nu är det sovdags, morgondagen blir spännande!

Puss & Kram och glad första advent!

Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar