söndag 18 november 2012

Chapter 12

Hej!

Wow, vilken vecka det har varit. Känslosam och fin. Heltids-workshop i Chubbuck tekniken i skolan, dans, sång och låtskrivning, inte blivit mycket tid att vila. Men ändå har jag orkat, det har varit så spännande.


Chubbuck boken
De två dagarna vi hade med Elisabet Sevholt var väldigt tuffa och lärorika. Hon körde på väldigt hårt med oss, vilket först kändes tungt, men jag förstår nu att jag fick massor ut av det just pga hennes sätt. Jag lärde mig massor nytt om skådespeleri. Hur jag kan använda mina egna erfarenheter i mitt skådespelararbete.
Vi hade tre dagar med Alexander Karim efter att vi jobbat med Elisabet. De har jobbat mycket tillsammans, så vi fortsatte utnyttja Chubbuck teknik men från en annan synvinkel. Han tog rollen som regissör, inte teknik coach. Vi hade blivit tilldelade dialoger som vi jobbade med hela vecka. Känslomässigt var det väldigt tungt, mycket grävande i sin mörka sida och öppna sig. Mycket gråt och skratt. Men det gav otroliga resultat. Och jag känner mig stolt över mig själv efter denna vecka.



Ni som är intresserade av skådespel läs denna bok! Jag tycker denna teknik är ett väldigt bra sätt att ta sig an en karaktär. Att hitta karaktären och göra den intressant och äkta. Det är viktigt, jag anser att man tydligt ser om någon spelar en karaktär eller är karaktären. Chubbuck tekniken hjälper dig att nå detta, att hitta kontakten mellan dig själv och rollen.
 

Blue Ocean Studio




Två nya låtar i bagaget efter denna vecka! :)
På torsdagen skrev jag med Tobias Granbacka och igår med Jonas Backman. Väldigt kul och jag är väldigt nöjd över resultaten. Ord och känslor jag länge burit på fick äntligen komma ut på bästa tänkbara sättet, härligt!




We Socks!






Idag blir en vilodag hemma, det behövs efter denna vecka!
Hoppas ni har det bra!
Puss & Kram

Annette








PS. Ni som saknar mig i Finland, jag kommer hem till er den 8 december och stannar till 14 januari, jee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar