söndag 16 september 2012

Chapter 5

Hej!

Igen har en vecka gått! Snart måste jag nog åka till Karis en sväng, har hemlängtan. Men tiden går ju otroligt snabbt när man har så mycket pågångs. Trivs ju nog här. Känns som att jag har bott i skolan denhär veckan.. På dagen musikal - lektioner, sen har jag blivit i skolans sångsal och sjungit och spelat piano, ätit och sen på danslektioner.. Så jag har åkt till skolan 07.45 och kommit hem 22-tiden.. Jag har dansat mycket denhär veckan, det har varit kul. Och tungt, haha.;) Utmanade mig själv på tisdagen. Gick på en jazz-klass på den svåraste nivån (det finns 7 olika nivåer). Det var svårt men jag fixade det och tänker fortsätta den klassen, jag gillar utmaningar. 

Började en ny musikal improvisations kurs på onsdagen. Det var vår teater lärare på BA, Martin Geijer, som berättade om denna kurs han själv drar. Han hade några platser lediga så jag fick delta. Jätteroligt och spännande. Vi gjorde mycket olika övningar, bl.a teaterimprovisation och körssång. Men det som var mest fascinerande var att vi improviserade sång. En i gången skulle vi ställa oss framför klassen, vi fick en rubrik och Martin valde en musikstil som pianisten började spela i och så skulle vi sjunga en hel sång!! Min låt hette "Brandbilen som försvann" och blev faktist ganska bra!!:D  Så 10 veckor framåt varje onsdag kväll kommer jag att hålla på med detta, najs!

På lördagen åkte jag till Gamla Stan för att se min kompis Anna sjunga på ett gig. Hon sjöng med sin kompis Lydia, dom var duktiga och det var ett mysigt ställe. Efter det var det dags för klassfest. Vi åkte hem till en klasskompis, Cecilia, som bodde ca 40 min utanför stan. Vi bakade pizza tillsammans och sjöng och hade kul, efter det fortsatte en del av oss in till stan på en cider och umgicks lite mer. Sen hem å vila, det var en kul kväll.


Gig Under Kastanjen



Klassfest!





Musik funderar jag också på konstant, börjar hitta min grej som jag vill köra hårt på. Det blir superbra ska ni få se! 
Här har ni en länk till min artistprofil jag öppnat:
Clarissa

Där kommer det snart att börja hända.. Ni kan inte lyssna på mig där än, men vänta så får ni höra!!;)





Ha en skön vecka!
Puss & Kram,

Annette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar