söndag 23 september 2012

Chapter 6

Hej!

Det blev en sen söndagsblogg idag. Jag kom hem från Balettakademien så sent, har varit och dansat. Första balettlektionen på BA för mig, väldigt lärorikt.
Efter det commercial hiphop. Det var en bra klass, vi dansade mycket utifrån känslor, improviserade och gjorde en tuff koreografi. Jag har dansat mycket hiphop här, de e så kul.
Måndagens streetjazz timme älskar jag, så jag ser fram emot imorgon. På morgonen blir det jazz, sen sånglektion, matpaus och lite pianospel, sen commercial jazz och sen till sist streetjazz. Så det blir en lång men rolig dag.

Hiphop & Streetjazz
Vädret har varit dystert, regnit och grått denhär veckan. Det har smittat av sig till humöret emellanåt. Men det har nog varit en bra vecka trots det. Som vanligt mycket dans, sång och teater. Som sagt dansade vi idag med mycket känslor. Det är något som vi lärt oss fokusera på även i andra klasser. Det är väldigt  viktigt, det gör en så stor skillnad om man dansar/sjunger med känslor eller utan. Så det skall jag ta med mig från denna vecka.

På torsdagen gick vi med en del av klassen till ChinaTeatern för att se Dirty Dancing. Vi fick fribiljetter av vår härliga sånglärare Camilla. Det var en riktit bra show, bra dansare och sångare. Men jag tyckte det var lite tråkigt att den var gjord som en "kopia" av filmen, men den där "hettan" som finns i filmen saknades. Men helt sevärd ändå..

Anna <3
China Teatern


Veckoslutet har gått snabbt. Skulle ha velat åka till Vasa på Musik&Talang, men hade inte möjlighet, synd. Men istället har jag haft riktit kul med familjen jag bor hos, har umgåtts och lärt känna dem bättre. Dom har haft lite gäster på besök och jag fick vara med. På fredagen blev det karaoke och på lördagen var det födelsedags firande. Härliga människor, jag hade nog tur att jag hittade hit! :)



Roudie & Blazer




Fick en härlig bild av Babas syster Fio, hon var ute i regnet med Babas och min Roudie och hennes Blazer, gulliga regnrocksgänget! ;) ..Saknar!









På torsdagen kommer jag för första gången efter flytten HEM till Karis!! Det skall bli skönt! Så jag alltså är hemma över helgen 27-30.9. :)

Nu sova så att jag orkar upp till skolan imorgon bitti.
Godnatt, Puss & Kram!

Annette


2 kommentarer:

  1. Väldigt intressant att läsa om ditt liv på Balettakademien, jag funderar själv lite smått på att söka dit efter några år, dock till danslinjen. Jag tänkte bara fråga, vad har du dansat förut, före du började där? :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa vad du håller på med!! :) vilket spännande år du har framför dig och sååå mycket du lär dig. Stor kram från Finland <3
    Linn

    SvaraRadera