söndag 10 februari 2013

Chapter 16

Jaaaaaah - skriket skreks ut igår i Fredrik Furus vardagsrum i Stockholm, tillsammans med 5 andra finlandssvenskar, då vinnaren av "Uuden Musiikin Kilpailu" nämdes!! I år kan man vara stolt över Finlands bidrag i Eurovisionen. Är så glad över att Krista Siegfrids tillsammas med Team Ding Dong tog hem segern!  Litar på att dom kommer göra en fantastisk show i Malmö!

..Känns bra att vara tillbaka i skolan och träna trots att jag nog inte är riktit frisk ännu heller. Har en grym hosta å känner mig utmattad.. Men jo fredagens sång minimasterclass var jättebra. Vi övade på auditiontillfällen. Vi fick sitta utanför klassen och vänta på vår tur och kallades in en och en framför "juryn" och sjunga vår sång, sedan fick vi feedback över vår prestation. Det är ju skönt, eftersom på "vanliga" auditions sjunger man oftast endast sin låt, får ett tack och lämnar rummet för att vänta på ett jo eller nej - svar. Så detta var en bra övning, fastän det bara var för klasskompisar och sånglärare man sjöng för blev man passligt nervös och skarpade till sig. Om två veckor är det ju på riktigt auditiondags för mig så det är bra att vara förberedd!!

Nu har jag laddat mig med vitaminer, ingerfära och finrexin, skall inte låta förkylningen stå i vägen för min träning, så nu iväg till skolan och sjunga.

Puss & Kram

Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar